1. ќсновн≥ в≥домост≥ про Photoshop

2. ≤нтерфейс програми

3. ћалюванн¤ та редагуванн¤ зображень

4. –етушуванн¤ й редагуванн¤ зображень

5. ¬ид≥лен≥ област≥, маски та ф≥льтри

6. ќснови роботи з ф≥льтрами

7. Ўари. об'Їкти. текст

–озд≥л 7. Ўј–». ќЅ'™ “». “≈ —“

 оли шари вперше з'¤вилис¤, вони були всього лише набо­рами п≥ксел≥в, ¤к≥ можна редагувати ≥ перетворювати незалеж­но. ѕроте з часом шари ставали все складн≥шими. « моменту њх першоњ по¤ви, у трет≥й верс≥њ програми, в кожн≥й нов≥й основ­н≥й њњ верс≥њ можливост≥ шар≥в незм≥нно розшир¤лис¤. Photoshop 4 вже пропонувала створенн¤ нового шару при кож­ному ≥мпортуванн≥ зображенн¤; кр≥м того, ви могли скориста­тис¤ спец≥альними коректуючими шарами, що дозвол¤ють п≥д­правл¤ти кольори, не робл¤чи ¤вного впливу на окрем≥ п≥ксел≥. Photoshop 5 представила ц≥лий р¤д нових ефект≥в, включаючи т≥н≥, що редагуютьс¤, св≥ченн¤ й скоси. Photoshop 6 надавала вам так≥ чудов≥ засоби, ¤к кол≥рне кодуванн¤ шар≥в ≥ њх об'Їд­нанн¤ в лог≥чн≥ групи, незалежне накладенн¤ кол≥рних канал≥в, додаванн¤ векторних л≥н≥й ≥ ф≥гур, а також об'Їктно-ор≥Їнтований текст.

ƒ≥йсно, з моменту представленн¤ третьоњ верс≥њ програми, Photoshop стала галузевим стандартом в св≥т≥ граф≥ки. ¬же за­раз можливост≥ Photoshop 7 дл¤ роботи з шарами пропонують нам ст≥льки свободи ≥ гнучкост≥, про ¤к≥ ран≥ше можна було т≥льки мр≥¤ти.

якщо ви не зовс≥м зрозум≥ли, про що ¤ говорю, дозвольте вам дещо нагадати. ѕершою ≥ основною перевагою шар≥в зали­шаЇтьс¤ њх непост≥йн≥сть.  ожний шар в композиц≥њ не залежить в≥д вс≥х ≥нших, тому ви можете у будь-¤кий час зм≥нити свою думку ≥ внести необх≥дн≥ зм≥ни [2].

7.1 ‘≥гури та стил≥

Photoshop пропонуЇ ваш≥й уваз≥ ш≥сть нових ≥нструмент≥в ф≥гур, ¤к≥ дозвол¤ють малювати геометричн≥ ф≥гури, а також ф≥гури заданоњ форми. «а умовчанн¤м ф≥гури розм≥щуютьс¤ на незалежних шарах ф≥гур, ¤к≥ Ї результатом накладенн¤ об'Їкт≥в ≥ п≥ксел≥в. ¬екторн≥ контури ф≥гур друкуютьс¤ з максимальним розр≥шенн¤м, ¤ке п≥дтримуЇтьс¤ вашим принтером, тод≥ ¤к њх внутр≥шн≥ частини можна заповнювати суц≥льним кольором, град≥Їнтами, п≥ксельними узорами ≥ зображенн¤ми. ÷е означаЇ, що в Photoshop з'¤вилис¤ де¤к≥ можливост≥ Illustrator.

 

7.2 ѕереваги й недол≥ки ф≥гур

Ќаск≥льки ж хорош≥ об'Їктно-ор≥Їнтован≥ ф≥гури в Photoshop?

•  ‘≥гури повн≥стю п≥ддаютьс¤ редагуванню. Ќа в≥дм≥ну в≥д п≥ксел≥в, ви можете зм≥нювати форму ф≥гури, перет¤гуючи крапки ≥ контрольн≥ маркери. “ак само ви зможете масштабувати, обертати, нахил¤ти ≥ спотворювати ф≥гури або нав≥ть перетворювати њх окрем≥ крапки ≥ сегменти (див. ƒодаток Ѕ). Ќ≥що б≥льше не залишаЇтьс¤ незм≥нним.

•  ‘≥гури дозвол¤ють скрасити зображенн¤ з низьким дозволом. –≥зко обкреслен≥ крањ можуть додати ч≥тк≥сть надрукованому зображенню. Ќизький дозв≥л п≥дходить дл¤ представленн¤ розмитих областей ≥ т≥ней, але при необх≥дност≥ одержати ч≥тк≥сть без математично заданого контуру вам не об≥йтис¤.

•  ¬и можете застосувати до ф≥гури ефекти шар≥в.

‘≥гури дозвол¤ють одержувати файли меншого розм≥ру. як правило, об'Їкт займаЇ на жорсткому диску набагато менше м≥сц¤, н≥ж растрове зображенн¤. ¬иражений за допомогою код≥в PostScript, типовий контур м≥стить 8 байт на кожну точку прив'¤зки в пор≥вн¤нн≥ з 3 байт на кожний п≥ксель RGB-зображенн¤.

•  јле ¤кщо ф≥гура може м≥стити всього 4 крапки, ¤к у раз≥ пр¤мокутника або ел≥пса, зображенн¤ звичайно м≥стить тис¤ч≥ п≥ксел≥в.

•  ¬и зможете заздалег≥дь прогл¤дати обтравочн≥ контури в≥дразу у Photoshop. ¬ попередн≥х верс≥¤х Photoshop ви не були н≥коли упевнен≥ в тому, чи вдалос¤ додати в зображенн¤ обтравочний контур, поки не експортувати його в QuarkXPress, InDesign або ≥ншу прикладну програму. “епер у вас з'¤вилас¤ можлив≥сть попереднього перегл¤ду зовн≥шнього вигл¤ду обтравочного контуру в≥дразу у Photoshop.

•  ‘≥гури зм≥нюють розм≥р разом ≥з зображенн¤м. ѕроте при використовуванн≥ ф≥гур ви можете зб≥льшити зображенн¤ наст≥льки, наск≥льки хочете. ‘≥гури визначаютьс¤ математичними формулами, тому вони залишаютьс¤ незм≥нно ч≥ткими, незалежно в≥д того, наск≥льки ви њх зб≥льшили або зменшили. “ак само незм≥нними залишаютьс¤ ≥ застосован≥ стил≥ шар≥в. ÷е означаЇ, що багато обмежень, що накладаютьс¤ п≥ксел¤ми, вже подолано.

•  якщо векторн≥ елементи наст≥льки хорош≥, чом би взагал≥ не в≥дмовитис¤ в≥д п≥ксел≥в ≥ малювати вин¤тково з використанн¤м ф≥гур? Ќе дивл¤чись на те, що ф≥гура може оконтурити фотограф≥ю, вона не зможе њњ зам≥нити. ’оча вже провели масу експеримент≥в з використанн¤м об'Їкт≥в ≥ фрактал≥в, п≥ксел≥ все ще вживаютьс¤ переважно дл¤ передач≥ цифрових фотограф≥й. ќск≥льки в основному в Photoshop займаютьс¤ редагуванн¤м зображень, п≥ксел≥ залишаютьс¤ (в межах ос¤жного майбутнього) головною прерогативою програми [1].

7.3 “екст, що редагуЇтьс¤ 100%

–оль шрифту в Photoshop.

 оли ви додавали текст до зображенн¤, працюючи з першими верс≥¤ми Photoshop, це було схоже на нанесенн¤ надпис≥в на глибу мармуру, оск≥льки слова додавалис¤ до зображенн¤ назавжди. ѕредставленн¤ шар≥в в 3-й верс≥њ програми трохи виправило ситуац≥ю, проте створенн¤ тексту в Photoshop було ще достатньо складним процесом.

ѕот≥м Photoshop 5 надала нам щось таке, що нечасто побачиш, - растровий шрифт, що редагуЇтьс¤ [5] . ѕ≥сл¤ того, ¤к ви створили один-два р¤дки тексту, ви могли зм≥нити окрем≥ слова, зображенн¤ шрифту, кегль, м≥жр¤дковий ≥нтервал, керн≥нг ≥ т.п. - все те, що ви робили в ≥нших граф≥чних програмах ≥ наст≥льних видавничих системах. ћожна також комб≥нувати атрибути форматуванн¤ усередин≥ окремого текстового блоку - те, чого не можна було робити в 4-й верс≥њ ≥ б≥льш ранн≥х верс≥¤х. Ћише на одному цьому витку модерн≥зац≥њ Photoshop вчинила величезний стрибок в≥д наскальних малюнк≥в похмурого кам'¤ного стол≥тт¤ до сучасноњ писемност≥. Photoshop 5.5 ще б≥льше розширила ваш≥ можливост≥ по робот≥ з текстом, дозвол¤ючи застосовувати п≥дкресленн¤, нап≥вжирне ≥ курсивне зображенн¤, а також задавати параметри згладжуванн¤ ≥ керн≥нгу [4]. јле вс≥ ц≥ можливост≥ не йдуть н≥ в ¤ке пор≥вн¤нн¤ з тим, що нам запропонувала Photoshop 6. “епер ви могли виконувати так≥ д≥њ:

«м≥нювати масштаб тексту без будь ¤ких хитрощ≥в, ¤к ≥з звичними векторними об'Їктами. ÷е зв'¤зано з тим, що ≥нструмент “уре створюЇ векторний текст.

—творювати ≥ редагувати написи, ввод¤чи њх пр¤мо на полотн≥ зображенн¤, - необх≥дн≥сть в≥дкривати д≥алогове в≥кно Type Tool в≥дпала.

—творювати написи усередин≥ рамки, п≥сл¤ чого застосовувати форматуванн¤ до всього абзацу, контролюючи параметри розстановки перенесень, вир≥внюванн¤, в≥дступи ≥ в≥дстань м≥ж абзацами. ¬и нав≥ть могли створювати списки з виступаючими р¤дками, контролювати в≥дстань м≥ж словами ≥ символами у вир≥вн¤ному текст≥, ¤к це робитьс¤ в таких програмах Adobe, ¤к PageMaker або InDesign.

«м≥нювати так≥ параметри, ¤к кол≥р, ширина, висота, ≥нтервал ≥ зсув базовоњ л≥н≥њ дл¤ окремих символ≥в.

—кривлювати ≥ вигинати р≥зними способами текст, використовуючи просте д≥алогове в≥кно Warp Text зам≥сть ф≥льтру Wave ≥ ≥нших ф≥льтр≥в.

ѕеретворювати символи у ф≥гури, редагувати, заповнювати ≥ заштриховувати њх точно так, ¤к ≥ ви робили з об'Їктами, створеними за допомогою ≥нструмент≥в ф≥гур. “ак само ви могли перетворити текст в робочий контур.

–астеризувати текст так, щоб до нього застосовувати будь-¤к≥ ф≥льтри або ≥нструменти, ¤к≥ ви використовуЇте разом ≥з звичними растровими шарами [5].

 

Hosted by uCoz