1. ќсновн≥ в≥домост≥ про Photoshop

2. ≤нтерфейс програми

3. ћалюванн¤ та редагуванн¤ зображень

4. –етушуванн¤ й редагуванн¤ зображень

5. ¬ид≥лен≥ област≥, маски та ф≥льтри

6. ќснови роботи з ф≥льтрами

7. Ўари. об'Їкти. текст

–озд≥л 3. ћјЋё¬јЌЌя “ј –≈ƒј√”¬јЌЌя «ќЅ–ј∆≈Ќ№

3.1 ¬иб≥р кольор≥в

¬иб≥р ≥ редагуванн¤ кольору

–оль кольору у комп'ютерн≥й граф≥ц≥ в наш час наст≥льки велика, що концепц≥ю полу-тонових зображень, ¤к≥ м≥ст¤ть т≥льки чорн≥, б≥л≥ й с≥р≥ п≥ксел≥, вже н≥хто серйозно не при­ймаЇ. ≤з кожним днем ми бачимо все б≥льше й б≥льше кольору у св≥т≥ друку.

Ќезважаючи на те, збираЇтесь ви друкувати зображенн¤ чи в≥дправл¤ти його до Web, кол≥р важливий у будь-¤кому випад­ку. Ќав≥ть в≥дт≥нки чорного та б≥лого Ї кольорами. јдже с≥рий - лише один ≥з вар≥ант≥в того, що називаЇтьс¤ Дв≥дчутт¤ми, ви­кликаними д≥Їю св≥тлових хвиль визначеноњ довжини на с≥тк≥в­ку ока. як чорний так ≥ б≥лий кольори Ї окремий випадок с≥рого, так ≥ в≥дт≥нки с≥рого Ї п≥дмножиною ус≥х кольор≥в. –обота у Photoshop потребуЇ дуже частого звертанн¤ до цих п≥дмножин.

¬иб≥р кольору

Ќа панел≥ ≥нструмент≥в передбачено чотири елемента дл¤ керуванн¤ кольором.

•  Foreground Color (основний кол≥р). ¬казуЇ кол≥р, котрий буде використовуватис¤ ≥нструментами Paint Bucket, Line, Pencil, Brush, а також ≥нструментами Type при натисканн≥ клав≥ш≥ Alt. 3 цього кольору починаютьс¤ ус≥ кольоров≥ град≥Їнтн≥ переходи. ”с≥ ф≥гури, що створюютьс¤ за допо­могою ≥нструменту Shapes, фарбуютьс¤ у вибраний кол≥р.

•  Background Color ( ол≥р ‘ону). ¬казуЇ кол≥р, що вико­ристовуЇтьс¤ ≥нструментом Eraser. ÷им кольором зак≥нчу­ютьс¤ ус≥ град≥Їнтн≥ переходи.

•  Default Colors ( ольори по умовчанню). ¬становлюЇ чорний основний кол≥р та б≥лий фон. ѕри редагуванн≥ маски шару стандартн≥ кольори встановлен≥ у зворотному пор¤дку.

•   оли ви клацаЇте мишею по кнопц≥ основного кольору або кольору фону, на екран≥ з'¤вл¤Їтьс¤ д≥алогове в≥кно Cool Picker (¬иб≥р  ольору).

•  Ћ≥н≥йка кольору. ¬казуЇ кол≥р, ¤кий ви хочете обрати.
ѕерем≥щенн¤ трикутних повзунк≥в вверх та вниз дозвол¤Ї обрати кол≥р у 8- р озр¤дн≥м д≥апазон≥.  ольори все­редин≥ кол≥рноњ л≥н≥йки в≥дпов≥дають обран≥й опц≥њ. Ќаприклад, ¤кщо обрати значенн¤ Ќ (Hue - в≥дт≥нок), то на кол≥рн≥й л≥н≥йц≥ буде представлений повний д≥апазон в≥дт≥нк≥в визначеного кольору. якщо S - вибираЇ­мо насичен≥сть кольору. ѕеремикач ¬ призначений дл¤ того, щоб за допомогою л≥н≥йки визначити ¤скрав≥сть обраного кольору.

•  ѕоле кольору. ÷е 16-ти розр¤дний д≥апазон вар≥ант≥в
поточного кольору, вказаного на л≥н≥йц≥ кольор≥в. ƒл¤ вибору кольору достатньо просто клацнути мишею все­редин≥ цього пол¤.

•  ѕоточний кол≥р.  ол≥р, ¤кий ви обрали з кольорового пол¤, з'¤вл¤Їтьс¤ у маленькому пр¤мокутнику що розташований звер­ху попереднього зображенн¤ кольору.

•  “рикутник попередженн¤. ÷ей трикутник з'¤вл¤Їтьс¤ у тому випадку ¤кщо ви обрали ¤скравий кол≥р, ¤кий не можна надрукувати ≥з допомогою стандартних техноло­г≥чних кольор≥в. ѕ≥д ним показаний найближчий CMYK-кол≥р, ¤кий можна вивести на друк [2].

3.2 –обота у р≥зних режимах кольору.

„отири набори числових пол≥в у в≥кн≥ синтезу кольору в≥д­пов≥дають чотирьом р≥зним модел¤м кольору, тобто чотирьом р≥зним кол≥рним режимам.  ольорова модель це спос≥б вказ≥вки кольору при його вивод≥ на друк.

–озгл¤немо р≥зн≥ модел≥ кольор≥в.

RGB

RGB - це кол≥рна модель, ¤ка використовуЇтьс¤ дл¤ описанн¤ р≥зних кольор≥в та дл¤ њх в≥дтворенн¤ на мон≥тор≥ комп'ютера. ћодель заснована на трьох основних кольорах (червоному, зеленому та синьому), кожний з ¤ких може мати один з 256 р≥вн≥в ≥нтенсивност≥ (¤скравост≥). ѓњ ≥нод≥ називають адитивною первинною моделлю. ÷¤ модель використовуЇтьс¤ у вс≥х мон≥торах, проекторах й ≥нших пристро¤х, ¤к≥ випром≥нюють чи ф≥льтрують св≥тло, включаючи телев≥зори, к≥нопроекто­ри, кольоров≥ прожектори й нав≥ть р≥знокольоров≥ скл¤н≥ ф≥ль­три.

— точки зору редагуванн¤ зображень на екран≥, кольорова мо­дель RGB найб≥льш зручна, тому що забезпечуЇ доступ до ус≥х кольор≥в, ¤к≥ може вивести на екрани 24-розр¤дн≥ кол≥рн≥ в≥део плати. Ѕ≥льш того, зображенн¤, створене у кольоров≥м режим≥ RGB, можна записати на диск у будь-¤кому з граф≥чних форма­т≥в, що п≥дтримуютьс¤ програмою Photoshop, окр≥м формату GIF.

Ќедол≥к цього режиму у тому, що далеко не ус≥ кольори, створен≥ у ньому, можна вивести на друк. якщо ви готуЇте зо­браженн¤ до повно-кольорового друку, то ¤скрав≥сть найваж­лив≥ших кольор≥в втратитьс¤.

CMYK

” реальному житт≥ с≥тк≥вка людського ока сприймаЇ кол≥р в≥дпов≥дно з субтрактивною моделлю. —он¤чне св≥тло м≥стить ус≥ кольори, що ми бачимо.  оли сон¤чне св≥тло падаЇ на ¤кий-небудь об'Їкт, частина кольор≥в поглинаЇтьс¤, а частина - в≥д­дзеркалюЇтьс¤. ¬≥ддзеркалене св≥тло попадаЇ на око й утворюЇ зображенн¤ об'Їкту. Ќаприклад, вогнегасник вигл¤даЇ таким че­рвоним т≥льки тому, що його поверхн¤ практично повн≥стю по­глинаЇ син≥й та зелений кольори, в≥ддзеркалюючи т≥льки чер­воний.

јналог≥чним чином Дпрацюють" й фарби на аркуш≥ паперу. Ќакладенн¤ фарб дозвол¤Ї отримувати р≥зн≥ кольори. ѕрове­д≥ть, наприклад, на аркуш≥ паперу червону смугу (¤ка поглинаЇ зелений та син≥й кольори) поверх синьоњ смуги (¤ка поглинаЇ зелений та червоний кольори). ” результат≥ ви отримаЇте темну (майже чорну) смугу ≥з слабкими в≥дт≥нками червоного, зелено­го та синього, ¤к≥ з'¤вл¤ютьс¤ через недостатню чистоту почат­кових кольор≥в (див. ƒодаток Ѕ).

ѕрактичне застосуванн¤ субтрактивноњ модел≥.

—убтрактивн≥ кольори, ¤к≥ використовуютьс¤ у б≥льшост≥ принтер≥в, - блакитний (cyan), пурпурний (magenta) й жовтий (yellow), - достатньо ¤скрав≥. Ѕлакитна фарба поглинаЇ т≥льки червоний кол≥р, пурпурна - т≥льки зелений, а жовта т≥льки си­н≥й. —ам≥ по соб≥ ц≥ фарби не год¤тьс¤ дл¤ в≥дображенн¤ темних кольор≥в. ћаксимум, чого можна добитис¤ накладенн¤м ус≥х трьох фарб ≥з максимальною ≥нтенсивн≥стю, - це брудно-коричньового. “ому у кол≥рну систему CMYK доданий ще чорний кол≥р. ¬≥н використовуЇтьс¤ дл¤ п≥дкресленн¤ т≥ней, створенн¤ темних в≥дт≥нк≥в й, зв≥сно, дл¤ друку чорних об'Їкт≥в.

Ќакладенн¤ кольор≥в у систем≥ CMYK пр¤мо протилежне накладенню складових у систем≥ RGB. ќднак фарби субтрактивноњ модел≥ не вигл¤дають такими ж чистими, ¤к кол≥рн≥ скла­дов≥ адитивноњ модел≥.

„и Ї сенс працювати у режим≥ CMYK?

RGB надаЇ у ваше розпор¤дженн¤ широкий д≥апазон кольо­р≥в, багато з ¤ких (особливо най¤скрав≥ш≥) не можна в≥добрази­ти при вивод≥ зображенн¤ на друк в режим≥ CMYK. “ому при переход≥ в≥д одного екранного зображенн¤ до вар≥анту дл¤ друку кольори стають тьм¤ними та бл¤клими.

„ерез це багато спец≥ал≥ст≥в рекомендують працювати одра­зу в режим≥ CMYK. јле п≥сл¤ числених експеримент≥в ¤ вир≥шив так не робити. ’оча при робо­т≥ в CMYK й немаЇ риску втрати кольор≥в, редагуванн¤ в≥дбу­ваЇтьс¤ набагато пов≥льн≥ше, оск≥льки програм≥ Photoshop до­водитьс¤ пост≥йно перетворювати кол≥рн≥ значенн¤ CMYK в RGB.

Ѕ≥льш того, ваш сканер та мон≥тор працюють саме у систем≥ RGB. Ќезалежно в≥д того, ¤к ви орган≥зуЇте свою роботу, пере­творенн¤ RGB у CMYK усе одно в≥дбуваЇтьс¤ ран≥ше чи п≥зн≥­ше. ”с≥ пристроњ окр≥м принтер≥в працюють у систем≥ RGB.

“ому ¤ вважаю що краще переходити до системи CMYK пе­ред самим друком, робл¤чи де¤к≥ невелик≥ зм≥ни.

ѕолу-тонов≥ зображенн¤

ѕолу-тоновий режим залишаЇтьс¤ улюбленим режимом дл¤ багатьох художник≥в та профес≥ональних користувач≥в Photo­shop. ¬≥н зв≥льн¤Ї в≥д ус≥х турбот й складностей, зв'¤заних ≥з використанн¤м кольору, й у той же час в≥дкриваЇ доступ до ус≥х функц≥ональних можливостей Photoshop. ѕолу-тонов≥ зображенн¤ мають значн≥ переваги (наприклад, њх можна надру­кувати на будь ¤кому принтер≥ й в≥дредагувати практично на будь-¤кому комп'ютер≥) ≥ в той же самий час не поступаютьс¤ по виразност≥ кольоровим. ÷≥ зображенн¤ в≥дм≥нно вигл¤дають у будь-¤кому граф≥чному режим≥, њх можна надрукувати у будь-¤кому виданн≥.

¬и можете перетворити будь-¤ке зображенн¤ у полу-тонове, незалежно в≥д того, у ¤кому режим≥ воно було створене та в≥д­редаговане, й не напружуючись виконати зворотнЇ перетворен­н¤.

” св≥й час програм малюванн¤ ≥снувало набагато б≥льше, н≥ж текстових процесор≥в, електронних таблиць ≥ програм дл¤ роботи з базами даних разом уз¤тих.

“ака неймов≥рна к≥льк≥сть програм здаЇтьс¤ дивною, оск≥­льки практично вс≥ з них дуже швидко просто перестали ≥снувати. ™диним пом≥тним виключенн¤м залишаЇтьс¤ могутн¤ про­грама Painter в≥д компан≥њ Procreate (www.procreate.com). “акож ≥снуЇ ≥ програма Paint Shop Pro в≥д компан≥њ Jasc Software. ѕро­те, не дивл¤чись на на¤вн≥сть в назв≥ слова "Paint", ц¤ програма швидше редагуЇ зображенн¤, з багатьох точок зору поступаючись по своњх можливост¤х Photoshop.

ўо ж привело до зникненн¤ вс≥х цих програм? Photoshop. якщо програми малюванн¤ бродили по полиц¤х магазин≥в, не­мов б≥зони по прер≥¤х, то Photoshop можна пор≥вн¤ти з веселим хлопцем, що носитьс¤ на автомоб≥л≥. ћоже ц¤ метафора ≥ не дуже вдала, але вона повн≥стю в≥дпов≥даЇ д≥йсност≥. ≤снуЇ т≥ль­ки одна д≥йсно серйозна програма дл¤ роботи з граф≥кою.

ѕод≥бна ситуац≥¤ достатньо ≥рон≥чна, оск≥льки Photoshop н≥коли не була програмою малюванн¤.  омпан≥¤ Adobe завжди прагнула того, щоб зробити Photoshop досконалим редактором зображень. «в≥сно ж , у програм≥ завжди були присутн≥ базов≥ ≥нструменти малюванн¤, але багато з тих програм, що п≥шли в небутт¤ пропонували набагато б≥льш широкий арсенал ≥нструмент≥в. “ой факт, що багато художник≥в в≥ддали перевагу саме Photoshop, св≥дчить про те, що б≥льш≥сть людей вважаЇ за краще редагувати, а не малювати.  омпан≥¤ Adobe потрапила в ¤блучко, тому вс¤ решта програм просто залишилас¤ не у справах.

“ой факт, що у верс≥њ 7 значно розширен≥ можливост≥ малю­ванн¤, що перетворило Photoshop в одну з наймогутн≥ших про­грам малюванн¤, т≥льки посилюЇ всю ≥рон≥чн≥сть ситуац≥њ. „е­рез дек≥лька рок≥в п≥сл¤ зникненн¤ б≥льшост≥ програм малю­ванн¤ Photoshop остаточно виграла змаганн¤. ћожна сказати, що хижак ≥м≥туЇ свою жертву. Ќа перший погл¤д може показа­тис¤, що розширенн¤ можливостей помазк≥в у Photoshop не маЇ значенн¤. Ќав≥що в Photoshop додавати функц≥ональн≥ можли­вост≥, характерн≥ дл¤ невдачливоњ категор≥њ програмного забез­печенн¤? ¬≥дпов≥дь проста - така вимога часу. Ќе дивл¤чись на те, що програми малюванн¤ ёрського пер≥оду пропонували ве­личезну к≥льк≥сть ≥нструмент≥в ≥ параметр≥в вибору кольору, апаратне забезпеченн¤ тих час≥в просто не справл¤лос¤ з под≥­бними задачами. ѕам'¤ть була дуже дорога, жорстк≥ диски не могли похвалитис¤ великими об'Їмами, а 24-розр¤дн≥ в≥део-плати практично не зустр≥чалас¤. “ому програми малюванн¤ працювали мл¤во й дозвол¤ли одержувати результати т≥льки з дуже невеликим розр≥шенн¤м. ¬играЇ т≥льки те програмне за­безпеченн¤, ¤ке дозвол¤Ї заощадити ваш час ≥ грошов≥ кошти; програми малюванн¤ тих рок≥в не справилис¤ н≥ з одн≥Їю з цих задач. ¬они п≥дходили т≥льки дл¤ забав, ≥ не дл¤ чого б≥льше.

Photoshop пройшла довгий шл¤х, перш н≥ж затвердитис¤ в рол≥ здатноњ й могутньоњ програми, ¤к≥й в≥ддають перевагу переважне число дизайнер≥в. ¬ той же час апаратне забезпечен­н¤ також не сто¤ло на м≥сц≥, стаючи все б≥льш ≥ б≥льш могутн≥м ≥ функц≥ональним. ѕам'¤ть дешевшаЇ, жорстк≥ диски стають все б≥льш Їмними ≥ швидкими, а сучасна в≥део-плата в≥дображаЇ будь-¤к≥ одержан≥ за допомогою Photoshop результати букваль­но за наносекунди. “ому прийшов самий час розширити можли­вост≥ малюванн¤ [2].

3.3 ≤нструменти малюванн¤ та редагуванн¤ зображень

Photoshop пропонуЇ два основн≥ р≥зновиди помазк≥в. —еред них Ї ≥нструменти малюванн¤, ¤к≥ дозвол¤ють додавати кольори до зображенн¤. “акож ≥снують ≥ ≥нструменти редагуванн¤, при­значен≥ дл¤ зм≥ни ≥снуючих кольор≥в в зображенн≥. ” будь-¤кому випадку дл¤ вживанн¤ ≥нструменту вам необх≥дно пере­т¤гнути його курсор по зображенню, точно так, ¤к ви проводите справжн≥м помазком по листу паперу.

÷е може привести до думки, що ≥нструменти малюванн¤ ≥ редагуванн¤ вимагають в≥д вас таланту художника. Ќасправд≥, кожний з ≥нструмент≥в пропонуЇ таку к≥льк≥сть параметр≥в, що з ними зможуть працювати користувач≥ з будь-¤ким р≥внем п≥д­готовки ≥ художн≥ми зд≥бност¤ми. Photoshop пропонуЇ ц≥лий р¤д ≥нструмент≥в ≥ опц≥й, з ¤кими справл¤тьс¤ нав≥ть новачки.  р≥м того, програма пропонуЇ ц≥лий р¤д засоб≥в, наст≥льки складних ≥ могутн≥х, що з ними справл¤тьс¤ т≥льки справжн≥ художники-профес≥онали. ѕроте незалежно в≥д того, до ¤коњ саме категор≥њ користувач≥в в≥дноситес¤ ви, вс≥ ≥нструменти покажутьс¤ вам б≥льш гнучкими, не такими заплутаними ≥ б≥льш зг≥дливими, н≥ж њх аналоги з ≥нших програм.

Photoshop пропонуЇ два ≥нструменти малюванн¤ - Brush (ѕомазок) ≥ Pencil (ќл≥вець). ¬и також можете використовувати ш≥сть ≥нструмент≥в редагуванн¤: Blur, Sharpen, Smudge, Dodge, Burn ≥ Sponge.

¬и можете зм≥нювати повед≥нку вибраного ≥нструменту, ви­користовуючи елементи управл≥нн¤ на панел≥ Options у верхн≥й частин≥ екрану.

≤нструменти малюванн¤.

≤нструменти малюванн¤ додають мазки кольору. ¬ б≥льшос­т≥ випадк≥в ви будете малювати основним кольором, хоча ≥нод≥ вам знадобитьс¤ створювати багатокол≥рн≥ мазки, дл¤ чого доведетьс¤ звертатис¤ до опц≥й Color Dynamics (ƒинам≥ка кольо­ру) пал≥три Brushes.

ќт ¤к працюють ≥нструменти малюванн¤:

•  Brush (ѕомазок). ≤нструмент призначений дл¤ створенн¤ л≥н≥њ.

•  Pencil (ќл≥вець). ѕод≥бен ≥нструменту Brush, але ≥нструмент Pencil завжди даЇ л≥н≥њ ≥з ч≥ткими та р≥зкими кра¤ми.

≤нструменти редагуванн¤.

≤нструменти редагуванн¤ не нанос¤ть фарби - напроти, во­ни д≥ють на т≥ кольори зображенн¤, що вже ≥снують. ÷≥ ≥нструменти пра­цюють наступним чином:

•  Blur (–озмивка). «меншуЇ ч≥тк≥сть зображенн¤.

•  Sharpen (–≥зк≥сть). «б≥льшуЇ р≥­зк≥сть зображенн¤.

¬загал≥ то ≥нструменти р≥зкост≥ та розмивки менш корисн≥ н≥ж њх аналоги у ф≥льтрах.

•  Smudge (ѕалець). ÷ей ≥нструмент розмазуЇ кольори на зображенн≥. —хожого ефекту можна добитис¤, ¤кщо провести пальцем по св≥ж≥й фарб≥ (див. ƒодаток Ѕ)

•  Dodge (ќсв≥тлювач). ќсв≥тлюЇ фрагмент зо­браженн¤.

•  Burn («атемнювач). –обить фрагмент зображенн¤ темн≥шим.

•  Sponge (√убка). ќдночасно зменшуЇ насичен≥сть й контрастн≥сть зображенн¤.

«а допомогою клав≥ш≥ Alt можна поперем≥нно перемика­тис¤ м≥ж альтернативними ≥нструментами розгл¤нутих вище груп.

ƒе¤к≥ хитрощ≥ малюванн¤ [3].

™ багато людей ¤к≥ стверджують, що абсолютно не вм≥ють малювати, але це, вт≥м, не заважаЇ њм створювати прекрасн≥ зо­браженн¤ у Photoshop. ¬они не можуть кал≥граф≥чно написати на екран≥ власне ≥м'¤, але мають ун≥кальну художню сприйн¤т­лив≥сть ≥ знають безл≥ч хитрощ≥в, що дозвол¤ють њм профес≥о­нально використовувати ≥нструменти малюванн¤ ≥ редагуванн¤. я н≥¤к не зможу допомогти вам по частин≥ художнього сприй­н¤тт¤, але розкажу про де¤к≥ хитрощ≥, ¤к≥ значно полегшать ро­боту з ≥нструментами малюванн¤ ≥ редагуванн¤.

¶ ћалюванн¤ пр¤моњ л≥н≥њ.

¬и, напевно, знаЇте, ¤к провести пр¤му л≥н≥ю за допомогою ≥нструменту Line. ÷е дуже гнучкий ≥нструмент, ¤кий дозвол¤Ї вам створювати векторн≥ або п≥ксельн≥ л≥н≥њ, а також додавати стр≥лки.

¬ основному, ≥нструмент Line використовуЇтьс¤ дл¤ дода­ванн¤ стр≥лок. ј дл¤ створенн¤ пр¤мих краще використовувати ≥нший зас≥б Photoshop - натискати клав≥шу <Shift> п≥д час використанн¤ будь-¤кого з представлених ≥нструмент≥в малю­ванн¤ ≥ редагуванн¤.

¶ ћалюванн¤ горизонтальноњ ≥ вертикальноњ л≥н≥њ.

ўоб намалювати пр¤му л≥н≥ю (вертикальну або горизонта­льну) за допомогою будь-¤кого ≥нструменту малюванн¤ або ре­дагуванн¤, натискайте й утримуйте кнопку миш≥, натискайте клав≥шу <Shift> й почн≥ть перем≥щувати мишу у вертикальному або горизонтальному напр¤м≥. Ќе в≥дпускайте клав≥шу <Shift> до тих п≥р, поки не розт¤гнете л≥н≥ю до необх≥дноњ довжини або поки ви не схочете зм≥нити напр¤мок л≥н≥њ. «верн≥ть увагу, що натисненн¤ клав≥ш≥ <Shift> в мить, коли вказ≥вник вже перет¤­гуЇтьс¤ по екрану, приводить до продовженн¤ кривоњ в перпен­дикул¤рному напр¤м≥.

¬икористанн¤ клав≥ш≥ Shift дл¤ прив'¤зки до вертикаль­ного напр¤му вживаЇтьс¤ у випадку малюванн¤ "ребристих" об'Їкт≥в.

¶ ћалюванн¤ за допомогою ≥нструменту Smudge

≤нструмент Smudge розмазуЇ кольори, зм≥щуючи п≥ксел≥ в≥дпов≥дних кольор≥в. ѕроцес використовуванн¤ цього ≥нструменту можна пор≥вн¤ти швидше з малюван­н¤м пальцем, н≥ж за ¤кою-небудь традиц≥йною фотограф≥чною техн≥кою редагуванн¤ зображень.

¶ ¬иб≥р форми помазка

якщо активний будь-¤кий ≥нструмент малюванн¤ чи редагу­ванн¤, у Photoshop ≥снуЇ ц≥лий р¤д способ≥в зм≥ни форми помазк≥в.

 лацанн¤ правою кнопкою миш≥.  лацн≥ть правою кнопкою миш≥ у будь ¤к≥й точц≥ зображенн¤ дл¤ в≥дображенн¤ невели­коњ пал≥три, що м≥стить стандартн≥ помазки та р¤д додаткових па­раметр≥в. ѕрокрут≥ть список доступних помазк≥в ≥ вибер≥ть потр≥­бний вар≥ант, клацнувши на ньому.

ѕал≥тра Brushes. дозвол¤Ї визначити власну форму помазку ≥ задати дл¤ нього р≥зн≥ па­раметри, про що ¤ розкажу в наступному розд≥л≥.

√оловний д≥аметр. –озм≥р помазка можна зм≥нювати за допомогою значенн¤ параметра Master Diameter (√оловний д≥аметр). ¬им≥рюване в п≥ксел¤х, це значенн¤ пред­ставл¤Ї найширший мазок, ¤кий можна одержати за допомогою помазку.

ѕри створенн≥ стор≥нки прив≥танн¤ до свого сайту (див. додаток Ѕ) були використан≥ наступн≥ з вищеописаних ≥нструмент≥в та можливостей: малюванн¤ ≥нструментом brush та ≥нструментом створенн¤ пр¤моњ л≥н≥њ, також ≥нструментом створенн¤ авто-ф≥гур (використав ф≥гуру ел≥псу та пр¤мокутника дл¤ малюванн¤ г≥тари, ¤ку, нажаль, не зовс≥м ч≥тко та розб≥рливо видно на надрукованому зображенн≥, ≥з наданн¤м пот≥м њй потр≥бноњ форми за допомогою ≥нструменту викривленн¤ liquefy , та де¤ких ф≥льтр≥в), також був використаний ≥нструмент blur та smudge й застосований один з ф≥льтр≥в Ц ф≥льтр ромзмивки зображенн¤ (див. ƒодаток ј). ќкр≥м усього цього ¤ застосовував роботу ≥з шарами, про що також розпов≥м трохи нижче й ф≥льтр Radial Blure (–озмивка).


Hosted by uCoz