1. ќсновн≥ в≥домост≥ про Photoshop
3. ћалюванн¤ та редагуванн¤ зображень
4. –етушуванн¤ й редагуванн¤ зображень
5. ¬ид≥лен≥ област≥, маски та ф≥льтри
¬иб≥р ≥ редагуванн¤ кольору
–оль кольору у комп'ютерн≥й граф≥ц≥ в наш час наст≥льки велика, що концепц≥ю полу-тонових зображень, ¤к≥ м≥ст¤ть т≥льки чорн≥, б≥л≥ й с≥р≥ п≥ксел≥, вже н≥хто серйозно не приймаЇ. ≤з кожним днем ми бачимо все б≥льше й б≥льше кольору у св≥т≥ друку.
Ќезважаючи на те, збираЇтесь ви друкувати зображенн¤ чи в≥дправл¤ти його до Web, кол≥р важливий у будь-¤кому випадку. Ќав≥ть в≥дт≥нки чорного та б≥лого Ї кольорами. јдже с≥рий - лише один ≥з вар≥ант≥в того, що називаЇтьс¤ Дв≥дчутт¤ми, викликаними д≥Їю св≥тлових хвиль визначеноњ довжини на с≥тк≥вку ока. як чорний так ≥ б≥лий кольори Ї окремий випадок с≥рого, так ≥ в≥дт≥нки с≥рого Ї п≥дмножиною ус≥х кольор≥в. –обота у Photoshop потребуЇ дуже частого звертанн¤ до цих п≥дмножин.
¬иб≥р кольору
Ќа панел≥ ≥нструмент≥в передбачено чотири елемента дл¤ керуванн¤ кольором.
Foreground Color (основний кол≥р). ¬казуЇ кол≥р, котрий буде використовуватис¤ ≥нструментами Paint Bucket, Line, Pencil, Brush, а також ≥нструментами Type при натисканн≥ клав≥ш≥ Alt. 3 цього кольору починаютьс¤ ус≥ кольоров≥ град≥Їнтн≥ переходи. ”с≥ ф≥гури, що створюютьс¤ за допомогою ≥нструменту Shapes, фарбуютьс¤ у вибраний кол≥р.
Background Color ( ол≥р ‘ону). ¬казуЇ кол≥р, що використовуЇтьс¤ ≥нструментом Eraser. ÷им кольором зак≥нчуютьс¤ ус≥ град≥Їнтн≥ переходи.
Default Colors ( ольори по умовчанню). ¬становлюЇ чорний основний кол≥р та б≥лий фон. ѕри редагуванн≥ маски шару стандартн≥ кольори встановлен≥ у зворотному пор¤дку.
оли ви клацаЇте мишею по кнопц≥ основного кольору або кольору фону, на екран≥ з'¤вл¤Їтьс¤ д≥алогове в≥кно Cool Picker (¬иб≥р ольору).
Ћ≥н≥йка кольору. ¬казуЇ кол≥р, ¤кий ви хочете обрати.
ѕерем≥щенн¤ трикутних повзунк≥в вверх та вниз дозвол¤Ї обрати кол≥р у 8- р озр¤дн≥м д≥апазон≥. ольори всередин≥ кол≥рноњ л≥н≥йки в≥дпов≥дають обран≥й опц≥њ. Ќаприклад, ¤кщо обрати значенн¤ Ќ (Hue - в≥дт≥нок), то на кол≥рн≥й л≥н≥йц≥ буде представлений повний д≥апазон в≥дт≥нк≥в визначеного кольору. якщо S - вибираЇмо насичен≥сть кольору. ѕеремикач ¬ призначений дл¤ того, щоб за допомогою л≥н≥йки визначити ¤скрав≥сть обраного кольору.
ѕоле кольору. ÷е 16-ти розр¤дний д≥апазон вар≥ант≥в
поточного кольору, вказаного на л≥н≥йц≥ кольор≥в. ƒл¤ вибору кольору достатньо просто клацнути мишею всередин≥ цього пол¤.
ѕоточний кол≥р. ол≥р, ¤кий ви обрали з кольорового пол¤, з'¤вл¤Їтьс¤ у маленькому пр¤мокутнику що розташований зверху попереднього зображенн¤ кольору.
“рикутник попередженн¤. ÷ей трикутник з'¤вл¤Їтьс¤ у тому випадку ¤кщо ви обрали ¤скравий кол≥р, ¤кий не можна надрукувати ≥з допомогою стандартних технолог≥чних кольор≥в. ѕ≥д ним показаний найближчий CMYK-кол≥р, ¤кий можна вивести на друк [2].
„отири набори числових пол≥в у в≥кн≥ синтезу кольору в≥дпов≥дають чотирьом р≥зним модел¤м кольору, тобто чотирьом р≥зним кол≥рним режимам. ольорова модель це спос≥б вказ≥вки кольору при його вивод≥ на друк.
–озгл¤немо р≥зн≥ модел≥ кольор≥в.
RGB
RGB - це кол≥рна модель, ¤ка використовуЇтьс¤ дл¤ описанн¤ р≥зних кольор≥в та дл¤ њх в≥дтворенн¤ на мон≥тор≥ комп'ютера. ћодель заснована на трьох основних кольорах (червоному, зеленому та синьому), кожний з ¤ких може мати один з 256 р≥вн≥в ≥нтенсивност≥ (¤скравост≥). ѓњ ≥нод≥ називають адитивною первинною моделлю. ÷¤ модель використовуЇтьс¤ у вс≥х мон≥торах, проекторах й ≥нших пристро¤х, ¤к≥ випром≥нюють чи ф≥льтрують св≥тло, включаючи телев≥зори, к≥нопроектори, кольоров≥ прожектори й нав≥ть р≥знокольоров≥ скл¤н≥ ф≥льтри.
— точки зору редагуванн¤ зображень на екран≥, кольорова модель RGB найб≥льш зручна, тому що забезпечуЇ доступ до ус≥х кольор≥в, ¤к≥ може вивести на екрани 24-розр¤дн≥ кол≥рн≥ в≥део плати. Ѕ≥льш того, зображенн¤, створене у кольоров≥м режим≥ RGB, можна записати на диск у будь-¤кому з граф≥чних формат≥в, що п≥дтримуютьс¤ програмою Photoshop, окр≥м формату GIF.
Ќедол≥к цього режиму у тому, що далеко не ус≥ кольори, створен≥ у ньому, можна вивести на друк. якщо ви готуЇте зображенн¤ до повно-кольорового друку, то ¤скрав≥сть найважлив≥ших кольор≥в втратитьс¤.
CMYK
” реальному житт≥ с≥тк≥вка людського ока сприймаЇ кол≥р в≥дпов≥дно з субтрактивною моделлю. —он¤чне св≥тло м≥стить ус≥ кольори, що ми бачимо. оли сон¤чне св≥тло падаЇ на ¤кий-небудь об'Їкт, частина кольор≥в поглинаЇтьс¤, а частина - в≥ддзеркалюЇтьс¤. ¬≥ддзеркалене св≥тло попадаЇ на око й утворюЇ зображенн¤ об'Їкту. Ќаприклад, вогнегасник вигл¤даЇ таким червоним т≥льки тому, що його поверхн¤ практично повн≥стю поглинаЇ син≥й та зелений кольори, в≥ддзеркалюючи т≥льки червоний.
јналог≥чним чином Дпрацюють" й фарби на аркуш≥ паперу. Ќакладенн¤ фарб дозвол¤Ї отримувати р≥зн≥ кольори. ѕровед≥ть, наприклад, на аркуш≥ паперу червону смугу (¤ка поглинаЇ зелений та син≥й кольори) поверх синьоњ смуги (¤ка поглинаЇ зелений та червоний кольори). ” результат≥ ви отримаЇте темну (майже чорну) смугу ≥з слабкими в≥дт≥нками червоного, зеленого та синього, ¤к≥ з'¤вл¤ютьс¤ через недостатню чистоту початкових кольор≥в (див. ƒодаток Ѕ).
ѕрактичне застосуванн¤ субтрактивноњ модел≥.
—убтрактивн≥ кольори, ¤к≥ використовуютьс¤ у б≥льшост≥ принтер≥в, - блакитний (cyan), пурпурний (magenta) й жовтий (yellow), - достатньо ¤скрав≥. Ѕлакитна фарба поглинаЇ т≥льки червоний кол≥р, пурпурна - т≥льки зелений, а жовта т≥льки син≥й. —ам≥ по соб≥ ц≥ фарби не год¤тьс¤ дл¤ в≥дображенн¤ темних кольор≥в. ћаксимум, чого можна добитис¤ накладенн¤м ус≥х трьох фарб ≥з максимальною ≥нтенсивн≥стю, - це брудно-коричньового. “ому у кол≥рну систему CMYK доданий ще чорний кол≥р. ¬≥н використовуЇтьс¤ дл¤ п≥дкресленн¤ т≥ней, створенн¤ темних в≥дт≥нк≥в й, зв≥сно, дл¤ друку чорних об'Їкт≥в.
Ќакладенн¤ кольор≥в у систем≥ CMYK пр¤мо протилежне накладенню складових у систем≥ RGB. ќднак фарби субтрактивноњ модел≥ не вигл¤дають такими ж чистими, ¤к кол≥рн≥ складов≥ адитивноњ модел≥.
„и Ї сенс працювати у режим≥ CMYK?
RGB надаЇ у ваше розпор¤дженн¤ широкий д≥апазон кольор≥в, багато з ¤ких (особливо най¤скрав≥ш≥) не можна в≥добразити при вивод≥ зображенн¤ на друк в режим≥ CMYK. “ому при переход≥ в≥д одного екранного зображенн¤ до вар≥анту дл¤ друку кольори стають тьм¤ними та бл¤клими.
„ерез це багато спец≥ал≥ст≥в рекомендують працювати одразу в режим≥ CMYK. јле п≥сл¤ числених експеримент≥в ¤ вир≥шив так не робити. ’оча при робот≥ в CMYK й немаЇ риску втрати кольор≥в, редагуванн¤ в≥дбуваЇтьс¤ набагато пов≥льн≥ше, оск≥льки програм≥ Photoshop доводитьс¤ пост≥йно перетворювати кол≥рн≥ значенн¤ CMYK в RGB.
Ѕ≥льш того, ваш сканер та мон≥тор працюють саме у систем≥ RGB. Ќезалежно в≥д того, ¤к ви орган≥зуЇте свою роботу, перетворенн¤ RGB у CMYK усе одно в≥дбуваЇтьс¤ ран≥ше чи п≥зн≥ше. ”с≥ пристроњ окр≥м принтер≥в працюють у систем≥ RGB.
“ому ¤ вважаю що краще переходити до системи CMYK перед самим друком, робл¤чи де¤к≥ невелик≥ зм≥ни.
ѕолу-тонов≥ зображенн¤
ѕолу-тоновий режим залишаЇтьс¤ улюбленим режимом дл¤ багатьох художник≥в та профес≥ональних користувач≥в Photoshop. ¬≥н зв≥льн¤Ї в≥д ус≥х турбот й складностей, зв'¤заних ≥з використанн¤м кольору, й у той же час в≥дкриваЇ доступ до ус≥х функц≥ональних можливостей Photoshop. ѕолу-тонов≥ зображенн¤ мають значн≥ переваги (наприклад, њх можна надрукувати на будь ¤кому принтер≥ й в≥дредагувати практично на будь-¤кому комп'ютер≥) ≥ в той же самий час не поступаютьс¤ по виразност≥ кольоровим. ÷≥ зображенн¤ в≥дм≥нно вигл¤дають у будь-¤кому граф≥чному режим≥, њх можна надрукувати у будь-¤кому виданн≥.
¬и можете перетворити будь-¤ке зображенн¤ у полу-тонове, незалежно в≥д того, у ¤кому режим≥ воно було створене та в≥дредаговане, й не напружуючись виконати зворотнЇ перетворенн¤.
” св≥й час програм малюванн¤ ≥снувало набагато б≥льше, н≥ж текстових процесор≥в, електронних таблиць ≥ програм дл¤ роботи з базами даних разом уз¤тих.
“ака неймов≥рна к≥льк≥сть програм здаЇтьс¤ дивною, оск≥льки практично вс≥ з них дуже швидко просто перестали ≥снувати. ™диним пом≥тним виключенн¤м залишаЇтьс¤ могутн¤ програма Painter в≥д компан≥њ Procreate (www.procreate.com). “акож ≥снуЇ ≥ програма Paint Shop Pro в≥д компан≥њ Jasc Software. ѕроте, не дивл¤чись на на¤вн≥сть в назв≥ слова "Paint", ц¤ програма швидше редагуЇ зображенн¤, з багатьох точок зору поступаючись по своњх можливост¤х Photoshop.
ўо ж привело до зникненн¤ вс≥х цих програм? Photoshop. якщо програми малюванн¤ бродили по полиц¤х магазин≥в, немов б≥зони по прер≥¤х, то Photoshop можна пор≥вн¤ти з веселим хлопцем, що носитьс¤ на автомоб≥л≥. ћоже ц¤ метафора ≥ не дуже вдала, але вона повн≥стю в≥дпов≥даЇ д≥йсност≥. ≤снуЇ т≥льки одна д≥йсно серйозна програма дл¤ роботи з граф≥кою.
ѕод≥бна ситуац≥¤ достатньо ≥рон≥чна, оск≥льки Photoshop н≥коли не була програмою малюванн¤. омпан≥¤ Adobe завжди прагнула того, щоб зробити Photoshop досконалим редактором зображень. «в≥сно ж , у програм≥ завжди були присутн≥ базов≥ ≥нструменти малюванн¤, але багато з тих програм, що п≥шли в небутт¤ пропонували набагато б≥льш широкий арсенал ≥нструмент≥в. “ой факт, що багато художник≥в в≥ддали перевагу саме Photoshop, св≥дчить про те, що б≥льш≥сть людей вважаЇ за краще редагувати, а не малювати. омпан≥¤ Adobe потрапила в ¤блучко, тому вс¤ решта програм просто залишилас¤ не у справах.
“ой факт, що у верс≥њ 7 значно розширен≥ можливост≥ малюванн¤, що перетворило Photoshop в одну з наймогутн≥ших програм малюванн¤, т≥льки посилюЇ всю ≥рон≥чн≥сть ситуац≥њ. „ерез дек≥лька рок≥в п≥сл¤ зникненн¤ б≥льшост≥ програм малюванн¤ Photoshop остаточно виграла змаганн¤. ћожна сказати, що хижак ≥м≥туЇ свою жертву. Ќа перший погл¤д може показатис¤, що розширенн¤ можливостей помазк≥в у Photoshop не маЇ значенн¤. Ќав≥що в Photoshop додавати функц≥ональн≥ можливост≥, характерн≥ дл¤ невдачливоњ категор≥њ програмного забезпеченн¤? ¬≥дпов≥дь проста - така вимога часу. Ќе дивл¤чись на те, що програми малюванн¤ ёрського пер≥оду пропонували величезну к≥льк≥сть ≥нструмент≥в ≥ параметр≥в вибору кольору, апаратне забезпеченн¤ тих час≥в просто не справл¤лос¤ з под≥бними задачами. ѕам'¤ть була дуже дорога, жорстк≥ диски не могли похвалитис¤ великими об'Їмами, а 24-розр¤дн≥ в≥део-плати практично не зустр≥чалас¤. “ому програми малюванн¤ працювали мл¤во й дозвол¤ли одержувати результати т≥льки з дуже невеликим розр≥шенн¤м. ¬играЇ т≥льки те програмне забезпеченн¤, ¤ке дозвол¤Ї заощадити ваш час ≥ грошов≥ кошти; програми малюванн¤ тих рок≥в не справилис¤ н≥ з одн≥Їю з цих задач. ¬они п≥дходили т≥льки дл¤ забав, ≥ не дл¤ чого б≥льше.
Photoshop пройшла довгий шл¤х, перш н≥ж затвердитис¤ в рол≥ здатноњ й могутньоњ програми, ¤к≥й в≥ддають перевагу переважне число дизайнер≥в. ¬ той же час апаратне забезпеченн¤ також не сто¤ло на м≥сц≥, стаючи все б≥льш ≥ б≥льш могутн≥м ≥ функц≥ональним. ѕам'¤ть дешевшаЇ, жорстк≥ диски стають все б≥льш Їмними ≥ швидкими, а сучасна в≥део-плата в≥дображаЇ будь-¤к≥ одержан≥ за допомогою Photoshop результати буквально за наносекунди. “ому прийшов самий час розширити можливост≥ малюванн¤ [2].
Photoshop пропонуЇ два основн≥ р≥зновиди помазк≥в. —еред них Ї ≥нструменти малюванн¤, ¤к≥ дозвол¤ють додавати кольори до зображенн¤. “акож ≥снують ≥ ≥нструменти редагуванн¤, призначен≥ дл¤ зм≥ни ≥снуючих кольор≥в в зображенн≥. ” будь-¤кому випадку дл¤ вживанн¤ ≥нструменту вам необх≥дно перет¤гнути його курсор по зображенню, точно так, ¤к ви проводите справжн≥м помазком по листу паперу.
÷е може привести до думки, що ≥нструменти малюванн¤ ≥ редагуванн¤ вимагають в≥д вас таланту художника. Ќасправд≥, кожний з ≥нструмент≥в пропонуЇ таку к≥льк≥сть параметр≥в, що з ними зможуть працювати користувач≥ з будь-¤ким р≥внем п≥дготовки ≥ художн≥ми зд≥бност¤ми. Photoshop пропонуЇ ц≥лий р¤д ≥нструмент≥в ≥ опц≥й, з ¤кими справл¤тьс¤ нав≥ть новачки. р≥м того, програма пропонуЇ ц≥лий р¤д засоб≥в, наст≥льки складних ≥ могутн≥х, що з ними справл¤тьс¤ т≥льки справжн≥ художники-профес≥онали. ѕроте незалежно в≥д того, до ¤коњ саме категор≥њ користувач≥в в≥дноситес¤ ви, вс≥ ≥нструменти покажутьс¤ вам б≥льш гнучкими, не такими заплутаними ≥ б≥льш зг≥дливими, н≥ж њх аналоги з ≥нших програм.
Photoshop пропонуЇ два ≥нструменти малюванн¤ - Brush (ѕомазок) ≥ Pencil (ќл≥вець). ¬и також можете використовувати ш≥сть ≥нструмент≥в редагуванн¤: Blur, Sharpen, Smudge, Dodge, Burn ≥ Sponge.
¬и можете зм≥нювати повед≥нку вибраного ≥нструменту, використовуючи елементи управл≥нн¤ на панел≥ Options у верхн≥й частин≥ екрану.
≤нструменти малюванн¤.
≤нструменти малюванн¤ додають мазки кольору. ¬ б≥льшост≥ випадк≥в ви будете малювати основним кольором, хоча ≥нод≥ вам знадобитьс¤ створювати багатокол≥рн≥ мазки, дл¤ чого доведетьс¤ звертатис¤ до опц≥й Color Dynamics (ƒинам≥ка кольору) пал≥три Brushes.
ќт ¤к працюють ≥нструменти малюванн¤:
Brush (ѕомазок). ≤нструмент призначений дл¤ створенн¤ л≥н≥њ.
Pencil (ќл≥вець). ѕод≥бен ≥нструменту Brush, але ≥нструмент Pencil завжди даЇ л≥н≥њ ≥з ч≥ткими та р≥зкими кра¤ми.
≤нструменти редагуванн¤.
≤нструменти редагуванн¤ не нанос¤ть фарби - напроти, вони д≥ють на т≥ кольори зображенн¤, що вже ≥снують. ÷≥ ≥нструменти працюють наступним чином:
Blur (–озмивка). «меншуЇ ч≥тк≥сть зображенн¤.
Sharpen (–≥зк≥сть). «б≥льшуЇ р≥зк≥сть зображенн¤.
¬загал≥ то ≥нструменти р≥зкост≥ та розмивки менш корисн≥ н≥ж њх аналоги у ф≥льтрах.
Smudge (ѕалець). ÷ей ≥нструмент розмазуЇ кольори на зображенн≥. —хожого ефекту можна добитис¤, ¤кщо провести пальцем по св≥ж≥й фарб≥ (див. ƒодаток Ѕ)
Dodge (ќсв≥тлювач). ќсв≥тлюЇ фрагмент зображенн¤.
Burn («атемнювач). –обить фрагмент зображенн¤ темн≥шим.
Sponge (√убка). ќдночасно зменшуЇ насичен≥сть й контрастн≥сть зображенн¤.
«а допомогою клав≥ш≥ Alt можна поперем≥нно перемикатис¤ м≥ж альтернативними ≥нструментами розгл¤нутих вище груп.
ƒе¤к≥ хитрощ≥ малюванн¤ [3].
™ багато людей ¤к≥ стверджують, що абсолютно не вм≥ють малювати, але це, вт≥м, не заважаЇ њм створювати прекрасн≥ зображенн¤ у Photoshop. ¬они не можуть кал≥граф≥чно написати на екран≥ власне ≥м'¤, але мають ун≥кальну художню сприйн¤тлив≥сть ≥ знають безл≥ч хитрощ≥в, що дозвол¤ють њм профес≥онально використовувати ≥нструменти малюванн¤ ≥ редагуванн¤. я н≥¤к не зможу допомогти вам по частин≥ художнього сприйн¤тт¤, але розкажу про де¤к≥ хитрощ≥, ¤к≥ значно полегшать роботу з ≥нструментами малюванн¤ ≥ редагуванн¤.
¶ ћалюванн¤ пр¤моњ л≥н≥њ.
¬и, напевно, знаЇте, ¤к провести пр¤му л≥н≥ю за допомогою ≥нструменту Line. ÷е дуже гнучкий ≥нструмент, ¤кий дозвол¤Ї вам створювати векторн≥ або п≥ксельн≥ л≥н≥њ, а також додавати стр≥лки.
¬ основному, ≥нструмент Line використовуЇтьс¤ дл¤ додаванн¤ стр≥лок. ј дл¤ створенн¤ пр¤мих краще використовувати ≥нший зас≥б Photoshop - натискати клав≥шу <Shift> п≥д час використанн¤ будь-¤кого з представлених ≥нструмент≥в малюванн¤ ≥ редагуванн¤.
¶ ћалюванн¤ горизонтальноњ ≥ вертикальноњ л≥н≥њ.
ўоб намалювати пр¤му л≥н≥ю (вертикальну або горизонтальну) за допомогою будь-¤кого ≥нструменту малюванн¤ або редагуванн¤, натискайте й утримуйте кнопку миш≥, натискайте клав≥шу <Shift> й почн≥ть перем≥щувати мишу у вертикальному або горизонтальному напр¤м≥. Ќе в≥дпускайте клав≥шу <Shift> до тих п≥р, поки не розт¤гнете л≥н≥ю до необх≥дноњ довжини або поки ви не схочете зм≥нити напр¤мок л≥н≥њ. «верн≥ть увагу, що натисненн¤ клав≥ш≥ <Shift> в мить, коли вказ≥вник вже перет¤гуЇтьс¤ по екрану, приводить до продовженн¤ кривоњ в перпендикул¤рному напр¤м≥.
¬икористанн¤ клав≥ш≥ Shift дл¤ прив'¤зки до вертикального напр¤му вживаЇтьс¤ у випадку малюванн¤ "ребристих" об'Їкт≥в.
¶ ћалюванн¤ за допомогою ≥нструменту Smudge
≤нструмент Smudge розмазуЇ кольори, зм≥щуючи п≥ксел≥ в≥дпов≥дних кольор≥в. ѕроцес використовуванн¤ цього ≥нструменту можна пор≥вн¤ти швидше з малюванн¤м пальцем, н≥ж за ¤кою-небудь традиц≥йною фотограф≥чною техн≥кою редагуванн¤ зображень.
¶ ¬иб≥р форми помазка
якщо активний будь-¤кий ≥нструмент малюванн¤ чи редагуванн¤, у Photoshop ≥снуЇ ц≥лий р¤д способ≥в зм≥ни форми помазк≥в.
лацанн¤ правою кнопкою миш≥. лацн≥ть правою кнопкою миш≥ у будь ¤к≥й точц≥ зображенн¤ дл¤ в≥дображенн¤ невеликоњ пал≥три, що м≥стить стандартн≥ помазки та р¤д додаткових параметр≥в. ѕрокрут≥ть список доступних помазк≥в ≥ вибер≥ть потр≥бний вар≥ант, клацнувши на ньому.
ѕал≥тра Brushes. дозвол¤Ї визначити власну форму помазку ≥ задати дл¤ нього р≥зн≥ параметри, про що ¤ розкажу в наступному розд≥л≥.
√оловний д≥аметр. –озм≥р помазка можна зм≥нювати за допомогою значенн¤ параметра Master Diameter (√оловний д≥аметр). ¬им≥рюване в п≥ксел¤х, це значенн¤ представл¤Ї найширший мазок, ¤кий можна одержати за допомогою помазку.
ѕри створенн≥ стор≥нки прив≥танн¤ до свого сайту (див. додаток Ѕ) були використан≥ наступн≥ з вищеописаних ≥нструмент≥в та можливостей: малюванн¤ ≥нструментом brush та ≥нструментом створенн¤ пр¤моњ л≥н≥њ, також ≥нструментом створенн¤ авто-ф≥гур (використав ф≥гуру ел≥псу та пр¤мокутника дл¤ малюванн¤ г≥тари, ¤ку, нажаль, не зовс≥м ч≥тко та розб≥рливо видно на надрукованому зображенн≥, ≥з наданн¤м пот≥м њй потр≥бноњ форми за допомогою ≥нструменту викривленн¤ liquefy , та де¤ких ф≥льтр≥в), також був використаний ≥нструмент blur та smudge й застосований один з ф≥льтр≥в Ц ф≥льтр ромзмивки зображенн¤ (див. ƒодаток ј). ќкр≥м усього цього ¤ застосовував роботу ≥з шарами, про що також розпов≥м трохи нижче й ф≥льтр Radial Blure (–озмивка).