1. Основні відомості про Photoshop

2. Інтерфейс програми

3. Малювання та редагування зображень

4. Ретушування й редагування зображень

5. Виділені області, маски та фільтри

6. Основи роботи з фільтрами

7. Шари. об'єкти. текст

Розділ 5. ВИДІЛЕНІ ОБЛАСТІ, МАСКИ ТА ФІЛЬТРИ

5.1 Виділення областей

Виділення областей зображення обмежує свободу творчої особи. Якби не багаті можливості Photoshop по виділенню об­ластей зображення, всі ми самозабутньо вдалися б до процесу творчості, не обмежені ніякими рамками, нормами і іншими за­собами обмеження. Можливо, комусь така свобода і здасться принадною, але хіба могла б у такому разі йти мова про вжи­вання, скажімо, фільтрів, шарів або корекції кольорів?

Ніяка інша програма не забезпечує таких можливостей управління розмірами і формою виділених областей. За допомо­гою неперевершених засобів управління можна виконувати найтонші маніпуляції з контурами виділення, як завгодно змінюва­ти виділені області, переміщати і повертати їх незалежно від пікселів, що містяться в них. Можна навіть накладати маски і контури виділення.

Механізм виділення областей.

Перш ніж приступити до редагування якого-небудь фрагме­нта зображення, необхідно спочатку виділити цей фрагмент, тобто помітити межі області, яку ви хочете відредагувати. Щоб виділити частину зображення в програмі малювання, треба оточити її контуром виділення, або, іншими словами, виділити об­ласть; тим самим ви підкажете Photoshop, до якої частини зо­браження повинні застосовуватися ваші команди редагування. Контур виділення має вид пунктирної лінії, витончено названої "маршируючими мурашками", що "біжать".

Видимі контури виділених областей часто допомагають ре­дагувати окремі об'єкти, але вони захаращують малюнок. Якщо ви не любите відображати їх на екрані, натискайте <Ctrl+H>, щоб викликати команду View Extras. Ця команда приховує з об­ласті зору користувача всі недруковані елементи, які захара­щують малюнок. Серед них сітка, спрямовуючі, замітки, конту­ри і т.д. Якщо ви хочете приховати тільки контури виділення, то виберіть View-Hide-Selection Edges. Щоб відобразити знову контури виділення, знову скористайтеся цією ж командою. У будь-який час ви можете вказати, які елементи необхідно при­ховати і відобразити при натисненні <Ctrl+H>. Для цього ви­беріть View-Show-Show Options і виставіть необхідні опції.

У Photoshop передбачена величезна кількість інструментів створення контурів виділення.

Способи зміни меж виділення.

Якщо вам з першого заходу не вдалося правильно намалю­вати контур виділення, у вас є два варіанти подальших дій. Можна або намалювати його знову, з нуля (що вельми сумно й втомливо), або змінити вже створений контур виділення (що, поза сумнівом, представляє більш ефективне рішення). Можете відмінити зроблене вами виділення, щось додати до контуру виділення або прибрати з нього; можна навіть виділити те, що було ще не виділене, і відмінити те, що було виділене [1].

Переміщення і дублювання виділених областей.

Для переміщення виділених пікселів слід користуватися ін­струментом переміщення. Вже не можна, як у версії 3 і інших ранніх версіях, просто виконувати перетягування усередині ви­діленої області за допомогою одного з інструментів виділення, Lasso або Magic Wand. Але інструмент переміщення залишився колишнім.

Інструмент переміщення можна вибрати у будь-який мо­мент, натискуючи клавішу <V>. Перевага інструменту перемі­щення полягає в тому, що, користуючись ним, ви не можете ви­падково відмінити виділення або якось порушити контур. Якщо є потреба перемістити виділену область, перетягуйте, поміс­тивши курсор усередині цієї області; якщо ж вимагається пере­містити цілком весь шар (у тому числі і виділену область), перетягуйте курсор, помістивши його за межами області виділен­ня [3].

5.2 Створення і редагування контурів

Інструменти роботи з контурами, передбачені в Photoshop, реалізують максимально гнучкі і точні способи визначення ви­діленої області, виключаючи маскування. Але ті ж інструменти, які є даром Божим для досвідчених користувачів, створюють чимало проблем для новачків і користувачів середнього рівня. Більшості людей потрібен певний час, щоб оволодіти навиками роботи з інструментами редагування контурів, оскільки виді­лення області відбувається буквально крапка за крапкою [2].

Основні відомості про контури.

У Photoshop інструменти роботи з контурами розміщуються на панелі інструментів. В той же час, опції управління контура­ми, які дозволяють перетворювати контури в межі виділених областей, виконувати заливку і обведення, зберігати і видаляти їх, - знаходяться на палітрі Paths (Контури). Ці інструменти і опції палітри складають повнофункціональне середовище створення контурів, яке не поступається аналогічним засобам, пе­редбаченим в Illustrator або FreeHand.

Принцип дії контурів.

Контур відрізняється від звичної межі виділеної області, яка також називається контуром виділення, тим, що він існує на еквіваленті окремого, об'єктно-орієнтованого шару, який розташований перед растровим зображенням. Після того, як ви накреслите контур, такий підхід забезпечує можливість поточечного його редагування, що, у свою чергу, дозволяє добитися максимальної точності при формуванні зображень. Крім того, це служить хорошим засобом захисту від випадкового псування зображення, яке цілком можливе при редагуванні звичних меж виділення. Створивши контур, його треба перетворити в межу виділення, і лише після цього можна приступати до редагуван­ня вмісту самого зображення [2].

5.3 Створювання масок

Виділення за допомогою масок.

Більшість користувачів Photoshop не застосовують в своїй роботі маски. Якщо мій особистий досвід може служити в цьо­му значенні показником, то це пояснюється не тільки тим, що маски здаються багатьом користувачам занадто складною спра­вою, але і тим, що вони завдають людям набагато більше кло­поту, ніж того варті. Подібно майже всім користувачам, коли я вперше приступив до використовування Photoshop, я не міг навіть представити, для чого потрібні маски. У мене завжди були під рукою інструменти Lasso і Magic Wand. Якщо виника­ли якісь серйозні ускладнення, я звертався до інструменту Pen. Чого ж, питається, ще бажати?

Як виявляється, зовсім небагато чого. Будь-який з тільки що згаданих мною інструментів далеко не кращим чином при­стосований до задачі виділення зображень. Інструменти Lasso дозволяють створювати контури виділення довільної форми, але вони не в змозі враховувати відмінності в рівнях фокусування. Інструмент Magic Wand виділяє області кольору, але, як правило, ігнорує важливі кольори, а краї його контурів виді­лення часто здаються нерівними, а то і просто потворними. Ін­струмент Pen відрізняється високою точністю, але в результаті його використовування виходять вельми "механічні" контури, що часто погано поєднуються з природним вмістом цих конту­рів.

Маски володіють всіма перевагами інших інструментів. За допомогою масок можна створювати контури виділення довіль­ної форми, виділяти області кольору, з вражаючою точністю виділяти потрібні фрагменти зображення. Більш того, маски ві­льні від недоліків, властивих вказаним інструментам виділення. Вони можуть враховувати відмінності в рівнях фокусування і надають вам повний контроль над тим як будуть виглядати зо­бражання.

По суті, маска - це і є саме зображення. Для виділення пік­селів в масках теж використовуються пікселі. Саме за допомо­гою масок, користуючись даними, узятими з самого зображен­ня, ви примушуєте Photoshop "дивитися" на зображення вашими очима. Вони дозволяють вам спрямувати буквально всі неабиякі можливості Photoshop на рішення однієї задачі - створення ко­нтуру виділення. Маски, поза сумнівом, є найточнішим механі­змом виділення, яке має в своєму розпорядженні Photoshop. Маска - це контур виділення, представлений у вигляді пів-тонового зображення [2].

Hosted by uCoz